joi, 16 februarie 2012

Black bottom cupcakes

Sau cupcakes cu ciocolată şi cremă de brânză

Pentru început ar trebui să stabilim care e diferenţa între brioşe (muffins) şi cupcakes. Mulţi cred că este vorba de acelaşi lucru, dar nu e aşa. Brioşele sunt un fel de pâinici dulci, hai să spunem mini-checuri, iar cupcakes, după cum spune şi numele, sunt nişte mini-tortuleţe. Ambele pot fi decorate: pentru brioşe cel mai des este folosită glazura, iar pentru cupcakes crema. Ambele tipuri de dulciuri sunt coapte în forme micuţe, de brioşe.

Acum că am stabilit diferenţa între brioşe şi cupcakes, să vorbim despre delicioasele black bottom cupcakes prezente aici de faţă :) Această reţetă am luat-o de pe site-ul www.joyofbaking.com, un site excelent, pe care îl voi folosi de multe ori de acum în colo. Îmi place că au reţete video, cu instrucţiuni, iar toate gramajele sunt convertite din cups în grame, ceea ce îmi uşurează mult munca. Mie, în general, nu îmi place să traduc numele pentru că îşi pierde din farmec, aşa că am păstrat numele din engleză. Aceste cupcakes se presupune că au fost inventate în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, când nu se prea găseau unt, lapte şi ouă. Se mai numesc şi Weaky Cakes.

Azi am umblat prin tot oraşul că găsesc hârtii de copt pentru brioşe pentru că mi se terminaseră, dar nu am găsit...aşa că am folosit tava mea de silicon primită de la Nico Vya şi nişte forme individuale de silicon, care s-au pretat excelent.

Să purcedem la preparat cupcakes. Întâi preîncălzim cuptorul la 180 grade. Apoi preparăm crema de brânză ;)

Ingrediente cremă de brânză
230 g cremă de brânză la temperatura camerei
50 g zahăr pudră
1 ou
½ linguriţă de esenţă de vanilie (eu am folosit o jumătate de pliculeţ de Finesse de la Dr. Oetker)
4-5 linguri de făină


Cum procedăm?
Mixăm crema de brânză până devinde cremoasă, adăugăm zahărul, mixăm din nou, apoi oul şi iar mixăm. 


În reţeta iniţială spunea că această cremă trebuie să fie puţin mai tare, adică nu lichidă, pentru ca să stea într-o formă intactă când o adăugăm în aluatul de ciocolată. Ei bine, crema mea era aproape lichidă...aşa că am adăugat vreo 4 linguri de făină până am obţinut consistenţa dorită. La final punem şi esenţa, amestecăm şi gata crema. O lăsăm la o parte până ne ocupăm de aluat.

Ingrediente aluat de ciocolată
200 g făină
130 zahăr pudră
30 g cacao
1 linguriţă bicarbonat de sodiu
¼ linguriţă sare
240 ml apă
80 ml ulei
1 lingură oţet
½ linguriţă esentă de vanilie (eu am folosit o jumătate de pliculeţ de Finesse de la Dr. Oetker)


Cum procedăm?
Este foarte simplu. Într-un bol mai măricel cernem făina, zahărul, cacaoa, bicarbonatul şi sarea, iar în alt bol amestecăm apa, uleiul, oţetul şi esenţa de vanilie. 


Facem o gaură în mijlocul ingredientelor uscate şi ce turnăm pe cele lichide. 


Amestecăm cu o spatulă până obţinem o compoziţie omogenă şi o împărţim în 12 forme mari de brioşe, ori de silicon, ori tapetate, ori cu hârtie de copt pentru brioşe. Mie mi-au iesit 14. Formele trebuie umplute undeva între jumătate şi trei sferturi pentru a lăsa loc şi cremei de brânză. Luam cam trei sferturi de lingură de cremă de brânză şi o plasăm în mijlocul formelor, îl aluat. 


Dăm la cuptorul preîncins la 180 grade pentru aproximativ 20 de minute; sunt gata când scobitoarea înfiptă în aluat iese curată, iar crema e solidă.

Aceste cupcakes sunt nişte adevărate delicatese...gustul puternic de ciocolată şi crema fină de brânză se completează perfect. Vi le recomand cu cea mai mare placere. Enjoy :)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu