vineri, 24 februarie 2012

Waffles – reţeta de bază

Waffles sunt nişte pernuţe pufoase, coapte dintr-un aluat asemănător celui de clătite. Acestea au fost inventate în Belgia, iar astăzi sunt servite în lumea întreagă, cu mici variaţiuni. Se mai găsesc şi sub numele de goffre sau waffe. Dacă doriţi mai multe informaţii în ceea ce priveşte aceste waffles, puteţi accesa Wikipedia. Waffles sunt coapte în aparate speciale, în diferite foarme. Aceste forme se găsesc în hipermarketuri sau le puteţi achiziţiona online. 
Ingrediente
260 g făină
400 ml lapte
120 ml ulei
2-3 linguri zahăr
2 ouă
4 linguriţe praf de copt
¼ linguriţă sare
esenţe, coajă de lămâie etc. (opţional)
puţin ulei pentru uns aparatul de waffles


Cum procedăm?
Pentru a face waffles aveţi nevoie de aparatul special pentru waffles, ori cel cu forme pătrate, ori cel cu formă în formă de floare. Întâi băgăm aparatul în priză pentru a se încinge, apoi începem să pregătim aluatul. Într-un bol mai mărişor, mixăm ouăle aproximativ 3 minute, apoi adăugăm alternativ laptele şi făina amestecată cu praful de copt. 


După ce am incorporat toată făina, adăugăm zahărul, uleiul, sarea şi esenţele. 


Dacă doriţi waffles cu ciocolată, puteţi adăuga 2-3 linguri de cacao. La final, avem un aluat cam ca smântâna lichidă, pe care îl coaceam î forma de waffles unsă tot timpul cu puţin ulei. 


Sunt gata când arată cam aşa : 


În total ies vreo 16 waffles. 

Această reţetă de waffles este una din cele mai bune pe care le-am încercat. Waffles ies pufoase, moi tare şi nu foarte dulci, pe scurt, numai bune de a fi mâncate cu miere, dulceaţă şi cu un pahar cu lapte. Poftă bună! :)




30 de comentarii:


  1. Parca am mancat o casa din turta duce:))
    A fost foarte gustos:))*!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aşa-i că sunt bune? Mă bucur mult că v-au plăcut :)

      Ștergere
    2. Sunt delicioase si usor de preparat. Eu am adaugat si banana.

      Ștergere
  2. super bune!!!mersi mult...sunt tare pufoase

    RăspundețiȘtergere
  3. Cam cat timp se pun in aparat?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca aveti aparat care pe partea de sus are un buton rosu si verde atunci trebuie scoase cand becu e verde dar daca nu aveti verificatile constat pana cand prind o culoare maro spre crem

      Ștergere
  4. Reteta este foarte buna. Au iesit foarte bune;) Multumim!

    RăspundețiȘtergere
  5. de unde ai achizitionat aparatul cu 2 forme patrate? tnx Ella

    RăspundețiȘtergere
  6. Am facut acum pentru prima data waffles, si am folosit reteta ta. Singura mea nedumerire, este ca mi se par putin crude in interior, desi la culoare le-am lasat sa se maroneasca la fel ca ale tale. Oare asa trebuie sa iasa si nu stiu eu? In rest da, foarte pufoase si moi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca le-ai mancat calde s-ar putea ca din cauza asta sa ti se para crude. Daca insa le-ai mancat reci, nu stiu... :D

      Ștergere
    2. Asa mi se par si mie...crude, sau putin umede nu stiu cum sa zic😊 In general zic,nu doar rețeta asta

      Ștergere
  7. Aparatul cu 2 forme patrate eu l-am achizitionat de la Lidl

    RăspundețiȘtergere
  8. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna!
    Tocmai ce am facut reteta ta si a iesit foarte buna. Tin sa precizez, pentru urmatoarele care vor incerca reteta, ca daca aveti un toaster mai slab puteti tine waffles cam 15 minute sa se faca asa ca in poza. Eu asa am facut si a iesit super. Multumesc! Am sa mai fac.

    RăspundețiȘtergere
  10. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  11. Eu le-am făcut la sandwich maker am pus un pic de compoziție apoi 1 lingurita de nutella apoi iar compoziție,au ieșit super pufoase. Mulțumesc pentru rețetă 😍

    RăspundețiȘtergere
  12. Super rețeta, mulțumesc frumos, au ieșit pufoase și delicioase :)

    RăspundețiȘtergere
  13. uleiul trebuie sa fie de floarea soarelui? sau pot pune si de masline? acum ma pun sa le fac :) ms

    RăspundețiȘtergere
  14. Daca bun bicarbonat alimentar mai ies ok?

    RăspundețiȘtergere
  15. Buna! 4 lingurite rase sau cu vf de praf de copt?

    RăspundețiȘtergere