marți, 7 februarie 2012

Ciocolată de casă bicoloră

Ciocolata de casă a fost întotdeauna unul din dulciurile mele preferate, dar până acum nu am preparat-o niciodată acasă. Şi nu ştiam ce pierd! E delicioasă! Am combinat 2 reţete, cea a Lissei şi a Lăcrămioarei. 

Ingrediente
250 g lapte praf
500 g zahăr
100 ml apă
50 g unt
2 lg cacao



În poză apar biscuiţi şi esenţă de rom. Iniţial am dorit să respect reţeta Lissei care spunea că putem mărunţi biscuiţii, să-i amestecăm cu rom şi să tapetăm tava cu amestecul obţinut. Dar m-am răzgândit. Voi face aşa data viitoare.

 Cum procedăm?
E foarte simplu. Prima dată împărţim laptele praf în două recipiente, asta pentru a avea în final 2 culori. Într-unul din recipiente adăugăm cacaoa.

 
Punem într-o oală pe foc zahărul, apa şi untul şi lăsăm până se topeşte zahărul şi dă în clocot. Luăm de pe foc şi împărţim siropul în mod egal în două recipiente.

 Apoi amestecăm siropul cu laptele praf şi cacaoa. După ce scăpăm de toate cocoloaşele, turnăm pasta într-o tavă şi o punem la frigider. Între timp, pregătim ciocolata albă urmărind aceleaşi instrucţiuni. O turnăm peste ciocolata neagră şi o lăsăm să se răcească, dar nu în frigider. 


Gata!
Ar fi ideal dacă aţi avea o tavă de silicon. Eu am folosit una de chec şi mi s-a cam lipit ciocolata. Am scos-o cu mare dificultate din tavă. Ei, asta e, data viitoare voi folosi tava de silicon.
Va doresc spor la ciocolată de casă bicoloră şi poftă bună ! :)



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu