marți, 24 aprilie 2012

Anita Bryant

După cum am promis, am revenit cu reţeta pentru cocktailul ‘Anita Bryant’. Dacă aţi crezut că istoria Screwdriver-ului este relativ interesantă, staţi să auziţi cum a luat naştere acest cocktail.

Băutura poartă numele unei cântăreţe şi ex-miss Oklahoma, ȋn vârstă de 72 de ani. O femeie de succes ȋn acea vreme, Anita a devenit imaginea companiei Florida Citrus Commission şi a filmat reclame pentru companii precum Coca-Cola, Holliday Inn sau Kraft Foods. Sloganul Florida Citrus Commission, pe care ea ȋl repeta ȋn fiecare reclamă era:
“Breakfast without orange juice is like a day without sunshine.” (“Micul-dejun fără suc de portocale este precum o zi fără soare.”
În anul 1977, Anita a ȋnceput o campanie ȋmpotriva homosexualilor. Aceştia, la rândul lor, şi-au manifestat nemulţumirile la adresa ei prin felul următor: barmanii de pe tot teritoriul Americii de Nord au scos Screwdriver din meniu, ȋnlocuind sucul de portocale cu suc de mere. Şi ce nume credeţi ca au dat acestei noi băuturi? Anita Bryant, desigur. 
s
M-am amuzat teribil când am citit mica istorie a acestui cocktail şi vă invit să aflaţi mai multe de pe nelipsitul Wiki,  ȋn caz că sunteţi interesaţi cum s-a terminat disputa dintre cele două părţi :)

Ingrediente

votcă
suc de mere
cuburi de gheaţă (eu nu am folosit)

Cum procedăm?

Procedura rămâne la fel ca pentru Screwdriver: 1 parte votcă şi 2 părţi suc de mere se amestecă şi se toarnă ȋntr-un pahar ȋnalt, cu gheaţă. 
s
Truc
Pentru a decora gura paharului cu zahăr trebuie să umeziţi puţin gura paharului cu apă şi să ȋntoarceţi paharul pe o farfurie unde aţi presărat ȋn prealabil puţin zahăr. Rotiţi paharul şi ȋntoarceţi-l la loc.

Mie mi-a plăcut mai mult decât Screwdriver-ul, sincer. Poate datorită faptului că am folosit din nou 1 parte votcă şi 4 părţi suc, iar cocktailul a fost dulce. Ce să fac? Nu prea beau alcool, iar când beau ȋmi place să fie dulceag :D

Sper să vă placă şi vouă, atât povestioara, cât şi cocktailul. Să aveţi o zi perfectă! :)



4 comentarii:

  1. Pe asta nu-l cunosteam, dar il cunosc pe cel polonez: Cocktail Tatanka!
    Eu il ador!
    Ps: imi place si Screwdriver-ul!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici eu nu am auzit de el pana nu am facut Screwdriver. Atunci am vazut pe Wiki cate posibilitati exista cu votca :D De Tatanka acum aud si eu si suna bine, data viitoare il fac. Mersii :)

      Ștergere
  2. Cin cin, Cosmina!! :P:P:P
    Rareori beau alcool, dar zau ca parca m-as incumeta la un cocktail :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cin-cin Olguta! Inchin cu drag un pahar in sanatatea noastra :)

      Ștergere