joi, 23 februarie 2012

Sărăţele şi covrigei de casă

Îmi amintesc că mama mea făcea aceste sărăţele încă de când eram mică. Ce mandră am fost eu prima dată când am fost însărcinată să o ajut pe mami la această reţetă. Chiar dacă sunt o grămadă de reţete de sărăţele în lumea întreagă, tot acestea vor fi preferatele mele, căci îmi amintesc de copilărie. Cantităţile în reţeta originală sunt duble, dar noi facem, de obicei, numai jumătate; doar de sărbători sau când ne adunăm mai mulţi facem porţia întreagă.

Ingrediente
500 g făină
200 g unt sau margarină la temperatura camerei
1 lingură untură
½ ceşcuţă de lapte
25 g drojdie proaspătă
1 linguriţă sare
1 linguriţă zahăr
1 ou
sare mare, chimen, susan, mac etc. pentru ornat


Cum procedăm?
Întâi dizolvăm drojdia în laptele călduţ, amestecat cu zahărul. Cernem făina într-un bol şi o amestecăm cu mâinile cu untura şi untul sau margarina, care trebuie neapărat să fie la temperatura camerei. Frămândăm până scăpăm de toate bucăţelele de unt. 


 Adăugăm apoi laptele cu drojdia dizolvata, sarea, gălbenuşul de la ou şi frământăm până ne rezultă un aluat nelipicios şi bun de întins. Apoi întindem aluatul cam de 5 mm. 


Tăiem din aluat covrigei cu forma de cogrigi sau pur şi simplu fâşii de 1 cm lăţime. Aşezăm covrigeii şi sărăţelele într-o tavă netapetată, îi ungem cu albuşul rămas, presărăm sare mare şi ce seminţe vrem noi.  


Apoi băgăm tava la cuptorul preîncălzit la 180 grade până devin aurii (aproximativ 15-20 minute, depinde de cuptor). Gata!
Trebuie să-i faceţi şi voi ca să vă convingeţi cât sunt de buni şi fragezi aceşti cogrigei. Sper că v-am fost de folos cu această reţetă. Poftă bună! :)




8 comentarii:

  1. ce bine arata!!!bravoo!!din Norvegia iti admir indemanarea!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur enorm că reţetele mele ajung până ȋn Norvegia! Mi-aţi făcut ziua mai frumoasă. Mulţumesc :)

      Ștergere
    2. Super multumesc frumos mi -au iesit aproape la fel..

      Ștergere
  2. Daca nu folosesc untura, e problema?

    RăspundețiȘtergere
  3. Cat rezista covrigeii in afara frigiderului?

    RăspundețiȘtergere
  4. Sunt foarte buni,reteta e usoara si aluatul foarte bum de lucrat,mai bine de un an folosesc acesta reteta!covrigeii stau chiar mai mult de o saptamana pe sezon rece!Bravoo Cosmina !

    RăspundețiȘtergere
  5. Fac deseori covrigei dupa aceasta reteta si sunt foarte apreciati de nepotel

    RăspundețiȘtergere