marți, 13 martie 2012

Salată în coşuleţe de pâine

Pentru meniul special de 8 Martie, am vrut să servim doar 2 feluri de mâncare, plus desert. M-am tot gandit eu ce aş putea face: aperitiv, supă, ciorbiţă? A fost o alegere dificilă, dar până la urmă m-am hotărât asupra unei salate proaspete cu dressing de smântână şi brânză. Dar cum e sărbătoare, şi salata noastră trebuia să poarte haine de sărbătoare, nu? Aşa că am decis să înlocuiesc clasicele şi tradiţionalele crutoane cu un coşuleţ de pâine. Rezultatul a fost pe măsură : delicios, arătos şi sănătos:) Că doar trebuie să ne uităm şi la siluetă :P Hai să vedem cum se prepară.


Pentru 3 porţii

Ingrediente coşuleţe de pâine
300 g făină
20 g drojdie proaspătă
140 ml lapte
40 g unt
1 linguriţă zahăr
¼ linguriţă sare
ou sau lapte pentru uns

Ingrediente salată
2 roşii
1 castravete mare
½ ceapă albă
3 linguri smântână
2 linguri cremă de brânză
zeamă de lămâie după gust
sare, piper, oregano


Cum procedăm?
Începem prin a prepara aluatul pentru coşuleţe. Întâi, dizolvăm drojdia împreună cu zahărul în laptele călduţ. Apoi cernem făina într-un bol, adăugăm untul, sarea şi amestecul de lapte şi drojdie şi frământăm bine până ne rezultă un aluat nelipicios. Este posibil ca aluatul sa mai necesite nişte lapte, în cazul în care e prea tare sau făină în cazul în care e prea moale. Vă puteţi juca puţin cu cantităţile; ceea ce e important e ca aluatul să iasă numai bun ;) 


După ce am terminat de frământat, lăsăm aluatul la dospit pentru două ore, până îşi dublează volumul. După ce dospirea s-a încheiat, frământăm puţin aluatul şi îl întindem într-o foaie de aproximativ 5 mm grosime.


Pentru a obţine forma frumoasă a coşuleţului, îmbrăcăm un bol rezistent la cuptor în hârtie de aluminiu; depinde de dumneavoastră cât de mari vreţi bolurile. Apoi luăm foaia de aluat cu grijă şi o plasăm deasupra bolului. Înlăturăm excesul de aluat cu un cuţit şi tăiem 3 fâşii subţiri şi lungi de aluat, pe care le împletim şi le aşezăm la baza bolului. 


Ungem coşuleţul cu ou sau cu lapte şi dăm la cuptorul preîncins la 180 grade până devine auriu (aproximativ 20-25 min). 

Buuun. Cât timp coşuleţele se bronzează, preparăm salata. Întâi, tăiem legumele bucăţele. Apoi amestecăm foarte bine smântâna cu crema de brânză, adăugăm zeamă de lămâie după gust şi condimentăm cu sare, piper şi oregano. Turnăm dressing-ul peste legume şi amestecăm uşor. 


Coşuleţele, proaspăt scoase din cuptor, se lasă la răcorit pentru 15 min, apoi se umplu din belşug cu salata şi se garnisesc cu câteva fire de pătrunjel.

Gata! Aşa-i că e simplu? Aşteptarea e mai grea. Salata e uşoară, răcoroasă şi acrişoară, iar coşuleţul e uşor crocant în exterior şi pufos în interior. Ce poate fi mai bun? Ia uitaţi ce bine arată: 


Ghiciţi cum am servit noi apritivul? Pe măsură ce mâncam din salată, luam o îmbucătură din coşuleţ, uite aşa: 


Să vă fie de bine :)

Această reţetă face parte din meniul cu care particip la concursul “KitchenAid de Mărţişor”
0

11 comentarii:

  1. Adica cosuletul ala e facut din aluat?E ireal de perfect!:-))

    RăspundețiȘtergere
  2. Lilly, Dorina, va multumesc pentru complimente :) Sunteti foarte dragute. Da, cosuletul e din aluat; si eu m-am mirat ce bine a iesit :))

    RăspundețiȘtergere
  3. E minunat cosuletul Cosmina, parca as incerca si eu sa-l fac si sa pun salata boeof. Ce zici?
    Cordonul impletit il pui pur si simplu pe margine fara sa ungi mai intai cu nimic?
    Tu pe ca castron ai pus aluatul?

    RăspundețiȘtergere
  4. Ma bucur ca iti place, Any :* Cu salata de boeuf ar merge trasnet! Cordonul l-am lipit cu putin ou ca sa fiu sigura ca sta. Cosuletul l-am pus pe o forma ce am luat-o din America, e gen formele de budinca, dar de metal si nu asa de inalta. Iti doresc mult, mult spor! :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu l-as face dar deocamdata nu sunt sigura ca am forma care sa se adapteze la cuptor.
    Iti dau de stire daca-l fac!

    RăspundețiȘtergere
  6. Sigur, astept impresii :) Daca nu gasesti forma mai maricica, ai putea folosi forme individuale de briose ;)

    RăspundețiȘtergere
  7. m-am indragostit de cosuletele tale cu salata. Neaparat le voi incerca.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur va place, mult spor la bucatarit :) Astept impresiiii!

      Ștergere
  8. super idei ai bv tie e super tare cosuletul ala:D

    RăspundețiȘtergere