duminică, 26 februarie 2012

Spaghetti Chicken Alfredo

Sosul Alfredo are o istorie interesantă. Acesta a fost inventat în anul 1914 de către Alfredo di Lelio, patronul restaurantului Alfredo din Roma. Alfredo este un sos dens, având la bază unt, smântână şi parmezan; o bunătate pentru iubitorii de lactate. De fapt, acest sos alb a devenit celebru când în anul 1927, Mary Pickford şi Douglas Fairbanks, au oprit la restaurantul Alfredo şi au servit paste cu acest sos. Oaspeţilor le-a plăcut atât de mult încât au făcut o fotografie în restaurant şi au dăruit-o patronului. Curând, vorba a început să se răspândească despre minunatul sos alb. Alfredo di Lelio a vândut restaurantul în 1943, dar noul patron a păstrat toate reţetele iniţiale. Deci, dacă vă aflaţi prin Roma şi doriţi o porţie de paste cu sos Alfredo de la “mama lor”, ştiţi unde să căutaţi ;) Eu am ales să prepar sosul Alfredo cu ingredientele tradiţionale: unt, smântână şi brânză. Aici trebuie să subliniez că sosul se prepară normal cu parmezan, dar eu, neavând, am folosit caşcaval simplu. M-am inspirat de pe Teo’s Kitchen.  

Ingrediente
150 g caşcaval (sau 5 linguri parmezan)
200 ml smântână lichidă
75 g unt
200 g piept de pui
2 căţei de usturoi (eu am folosit pastă de usturoi)
400 g spaghetti
sare, piper, paprika, pătrunjel (preferabil proaspăt)


Cum procedăm?
De fapt, e foarte simplu. Întâi şi întâi punem la fiert spaghetele conform instrucţiunilor de pe ambalaj. E de preferat să le lăsaţi întregi pentru a avea nişte spaghetti luuungi, italieneşti ;))


Tăiem puiul în fâşiuţe sau cubuleţe potrivite, îl sărăm, piperăm, paprikăm şi îl prăjim într-o tigaie, fără adaos de grăsime.


În acelaşi timp, ne ocupăm şi de sos: topim untul într-o crăticioară, adăugăm usturoiul pisat şi smântâna lichidă. Când se apropie de punctul de fierbere, adăugăm brânza şi amestecăm până se topeşte. 


În final, ne rezultă un sos alb, dens, deeeeelicios. După ce spaghetele sunt fierte, le punem în farfurie, turnăm sos din abundenţă, punem câteva feliuţe de pui prăjit şi garnisim cu frunze de pătrunjel. Gata! Vă asigur că această reţetă a ajuns în topul preferinţelor mele culinare...sosul delicios şi dens, puiul prăjit şi pastele se completează perfect. Vă invit cu cea mai mare plăcere să luaţi o îmbucătură să vă convingeţi ;) Poftă bună!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu