vineri, 9 martie 2012

Cupcakes cu ciocolată şi cafea

În sfârşit am ajuns acasă şi am acces la reţetele mele! Asta pentru că am plecat la Cluj şi nu mi-am luat pozele făcute şi reţetele ca să pot posta :)) Dar mă revanşez eu, uite acum. Astăzi vă propun o reţetă absoluuut delicioasă: cupcakes cu ciocolată amăruie şi cafea. Sunt perfecte pentru gustare, pentru mic-dejun alături de o cafea sau pur şi simplu să vă satisfaceţi pofta de dulce :P Reţeta o am de pe forumul arta culinară, de la Andrada. Dacă locuiţi prin Mureş sau sunteţi în trecere, vă recomand Cofetăria Artizan, a cărei proprietară e tocmai Andrada! Şi nu fac publicitate doar de dragul de a o face, ci pentru că am gustat personal din minunăţiile preparare de Andrada şi pot să afirm că sunt fenomenale!

Hai să trecem la reţeta Andradei.

Ingrediente cupcakes
100 g ciocolată neagră (72% cacao)
30 g cacao
250 ml cafea fierbinte (preferabil espresso)
120 g făină
150 g zahăr
6 linguri ulei
2 ouă
2 linguriţe zeamă de lămaie
1 linguriţă sare
1 linguriţă bicarbonat de sodiu
1 linguriţă esenţă naturală de vanilie


Cum procedăm?
Într-un vas se pune ciocolata amăruie ruptă în bucăţele, împreună cu cacaoa şi cafeaua fierbinte şi se amestecă până se topeşte toată ciocolata. 


Se lasă la răcit. Între timp se amestecă făina cu bicarbonatul, sarea şi zahărul. După ce s-a răcit amestecul de ciocolată şi cafea, se adaugă ouăle, uleiul, zeama de lămâie şi esenţa de vanilie şi se amestecă bine. 


Apoi adăugăm în ploaie amestecul de făină şi amestecăm până se incorporează complet. 


Aluatul rezultat este cam lichid, dar să nu vă speriaţi, va creşte :) Umplem 2/3 formele de brioşe şi le dăm la cuptorul preîncins la 180 grade până când trec cupcakes-urile noastre trec testul scobitorii.  


Se scot pe un grătar şi se lasă la răcit, după care se decorează după placul inimii. Eu am folosit ganache de ciocolată albă şi bombonele.

Nu pot să vă spun decât că sunt absolut fenomenale aceste cupcakes! Moi, parfumate, umede, perfecte! Vă invit cu mare drag să le încercaţi. Să-mi spuneţi dacă v-au plăcut ;) Poftă bună!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu