miercuri, 4 aprilie 2012

Pavlova

A little announcement for my English-speaking visitors:
Welcome! I would like to start to post my recipes both in Romanian and in English, so they will be accessible to everybody. Starting with the next recipes, you will find the English translation as well. As I continue posting, I shall translate the old recipes too, so you will have access to all of them. I hope you will enjoy my blog. Thank you :)

Pavlova, după cum sunt sigură că ştiţi deja, este un desert ce constă ȋntr-un blat de bezea, crocant la exterior şi cremos la interior, cremă şi fructe. Acesta se presupune că a fost inventat ȋn Noua Zeelandă, ȋn onoarea balerinei Anna Pavlova care se afla acolo ȋn anul 1926, cu ocazia unui turneu mondial. Australienii şi neozeelandezii şi-au disputat ȋndelung drepturile de autor pentru Pavlova, dar studiile recente ȋi favorizează pe cei din urmă.

De mult ȋmi doream să ȋncerc aceste desert, dar nu am găsit o ocazie potrivită. Dar weekend-ul trecut, am sărbătorit ȋn familie Floriile (sau cel puţin partea de familie care este reformată :) ) şi mi s-a părut un moment bun să ma pun pe treabă.

Ce ȋmi place mie la reţeta asta e că presupune doar câteva ingrediente, dar rezultatul este spectaculos. Eu vă voi da reţeta doar pentru blatul de bezea, care ȋn fond este elementul cheie, ȋntrucât crema şi fructele ţin de alegerea fiecăruia ;) Haideţi să purcedem.


Ingrediente
4 albuşuri
200 g zahăr extrafin
1 linguriţă amidon
1 linguriţă oţet
esenţă de vanilie



Înainte de a ȋncepe, aş dori să fac nişte observaţii :
  1. În comerţ se găseşte zahăr extrafin, dar dacă nu găsiţi puteţi face ca mine: ȋl extrafinaţi voi ȋn mojar :)) Mojarul acesta „trăieşte” de mulţi ani, de pe vremea când bunicul meu, Dumnezeu să-l odihnească, l-a făcut cu mâinile lui. Dar nu contează vârsta, mie ȋmi place la nebunie :) Dar dacă nu aveţi zahăr extrafin, nu-i bai mare, folosiţi zahăr normal.
  2. Amidonul şi oţetul sunt ingredientele principale ale reţetei. Ele permit bezelei să se ȋntărească la suprafaţă, dar să rămână moale şi gumată ȋn interior. Deci nu trebuie scoase sau ȋnlocuite. Nu vă temeţi, oţetul nu are nicio influenţă asupra gustului.
  3. Blatul de bezea trebuie copt la cea mai mică treaptă a cuptorului, respectiv treapta 1. Dacă nu, se va carboniza.
Cum procedăm?
Acum că am stabilit detaliile „organizatorice” putem trece la treabă. Începem prin a preȋncălzi cuptorul la treapta 1 şi prin a desena un cerc pe o hârtie de copt. 


Apoi ne ocupăm de bezea. Batem albuşurile tare, iar apoi adăugăm puţin câte puţin zahărul. Să aşteptaţi de fiecare dată să se dizolve tot zahărul. Procesul de mixare va dura ȋn jur de 15-20 minute. După aceea, adăugăm oţetul, amidonul şi esenţa de vanilie. Aşa arată când e gata:


Ce urmează? Turnatul bezelei ȋn tavă, ȋncercând să ȋi dăm o formă cât mai rotundă, ajutându-ne de cercul deja desenat. Eu mi-am dorit să ȋi dau o formă mai specială. Aşa că am turnat ȋn tavă cam 2/3 din bezea şi am pus restul ȋntr-un poş cu un dui mai mărişor. Şi am format rozete pe margine :) 


După ce am terminat cu bibilitul, dăm bezeaua la cuptor pentru aproximativ 1 oră – 1:15. E gata când e gălbuie şi tare ȋn exterior. Probabil se va crăpa puţin, dar nu e nicio problemă.

După ce e gata, oprim focul şi o lăsăm să se răcească complet ȋn cuptor, lăsând uşa ȋntredeschisă. Apoi o punem pe platou, adăugăm cremă după preferinţe (eu am pus frişcă) şi fructe. Pentru fructe eu am folosit kiwi, zmeură şi căpşuni. 

Truc
Pentru a fi singuri că nu se ȋnmoaie blatul de bezea, se poate pune un strat de ciocolată topită deasupra, ȋnainte de a se adăuga crema ;) Yoyo, te pup pentru idee!

O nebunie! După cum am menţionat, bezeaua e crocantă ȋn exterior şi moale ȋn interior, dulce şi aromată, iar fructele acrişoare ȋi completează gustul. Nu ne-am mai putut opri din „mmmm”-uri, aşa de bună a fost.

Sper că v-a plăcut reţeta :) Dacă da, poate o veţi ȋncerca de Florii, cum am făcut noi. Poftă bună! 




2 comentarii: