vineri, 9 martie 2012

Ganache

Ganache-ul este o cremă foarte fină de ciocolată care poate fi folosită cu succes la umplerea torturilor, a prăjiturilor sau pur şi simplu pentru decorare. Şi este atât de simplu de preparat! Cea mai simplă cremă din istoria cremelor :)) Ganache-ul poate fi făcut din ciocolată albă, cu lapte sau amăruie. Mie, personal, îmi place enorm cea amăruie.

Ingrediente
ciocolată
frişcă lichidă
bucăţele de ciocolată, esenţe, stafide, vişine etc. (opţional)


Cum procedăm?
  • Pentru ganache-ul de ciocolată cu lapte şi de ciocolată amăruie: proporţia ciocolată / frişcă lichidă trebuie să fie aceeaşi (spre exemplu, pentru 300 g ciocolată folosim 300 ml frişcă lichidă);
  • Pentru ganache-ul de ciocolată albă: proporţia frişcă lichidă / ciocolată trebuie să fie de 2/3 (spre exemplu, pentru 300 g ciocolată folosim 200 ml frişcă lichidă).
Procedeul este foarte simplu. Rupem ciocolata în bucăţele...


 ...punem frişca lichidă într-un vas şi o aducem la punctul de fierbere. Acum este momentul să adăugăm ciocolata ruptă în bucăţele şi amestecăm până se topeşte complet. 


Lasăm sosul de ciocolată să dea în câteva clocote şi îl luăm de pe foc. 


Lăsăm să se răcească complet, la frigider (de preferat peste noapte). Când e răcit, sosul este destul de tare. Mixăm ganache-ul până obţinem o cremă fină, aerată şi adăugăm, după dorinţe, esenţe, bucăţele de ciocolată, stafide etc. Gata!


După ce e gata, ganache-ul poate fi folosit la ornarea torturilor, a prăjiturilor, a cupcakes-urilor etc. Puteţi să folosiţi un poş pentru ornare.


Ca să vă dau un exemplu, eu am folosit-o la cupcakes-urile cu ciocolată şi cafea:


Spor la cremuit ;)

5 comentarii:

  1. Am facut cum ai prezentat tu reteta s astept sa se raceasca cp sa vad ce mi-a iesit.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca ati incercat reteta, e foarte reusita. Eu folosesc ganache mai tot timpul. Sa imi spuneti, va rog, cum a iesit :)

      Ștergere
  2. I am really impressed with your writing skills as well
    as with the layout on your blog. Is this a paid theme
    or did you customize it yourself? Either way keep up the excellent quality writing, it is rare to see a nice blog like this one today.


    my site: diet plans

    RăspundețiȘtergere
  3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  4. Vreau să-l apreciez pe Dr. WHITE pentru restaurarea căsătoriei mele cu vrajă, după 1 an de separare cu soția mea, cu ajutorul marelui jucător de vrajă Dr.
    WHITE soția mea se întoarce acasă și acum suntem fericiți împreună pentru totdeauna, încă o dată datorită doctorului WHITE El vindecă tot felul de boli și, de exemplu,
    1 VRAIE DE IUBIRE
    2 CÂȘTIGĂ EX ÎNAPOI
    3 FROTUL MIEREI
    4 VRAJA DE PROMOVARE
    5 VRAJA DE PROTECȚIE
    6 VRAIA DE AFACERI
    7 VRAJA MUNCĂ BUNĂ
    8 HIV SIDA
    VRAJIA LOTERIEI ȘI VRAJEA CAUZEI CURȚII Contactați-l pentru ajutor prin:
    WHATSAPP:
    +17168691327.
    E-mail: wightmagicmaster@gmail.com

    RăspundețiȘtergere