luni, 23 aprilie 2012

Bruschetta caprese

Bruchettele sunt atât de simplu de gătit, şi totuşi atât de gustoase şi aromate. Acestea sunt un aperitiv foarte renumit atât ȋn Italia, cât şi ȋn ȋntreaga lume. Bruschettele datează din secolul al XV-lea, acestea fiind prezente ȋn bucătăriile tuturor regiunilor italieneşti, dar sub diferite nume. Populaţia din centrul Italiei le numea bruschette, iar acest nume s-a standardizat pe tot teritoriul Italiei, cât şi ȋn lume. Iniţial, acest aperitiv consta ȋn pâine prăjită cu sare, usturoi şi ulei de măsline. Uneori, ȋn acest fel se realiza “degustarea” uleiului toamna. De-a lungul timpului s-au adăugat topinguri pe pâinea prăjită, de la roşii, ceapă, ciuperci, fasole, până la mozarella, şuncă, salam şi cârnaţi. Nu există o reţetă exactă, dar cea mai populară combinaţie este cea de roşii şi mozarella.

Eu mi-am dorit să ȋncerc o reţetă “de la mama ei”, aşa că am consultat site-ul Giallo Zafferano, la care apelez de câte ori am nevoie de o reţetă italienească. Când nu cunosc o reţetă, ȋmi place să ma duc direct la sursă (asta dacă ştiu limba :D )

* Ştiaţi că...singularul este bruschetta, iar pluralul este bruschette? Eu nu! Aveam tendinţa să spun bruschetti :)) *

Să trecem la reţetă, shall we? :)

Ingrediente
1 baghetă sau câteva felii de pâine
250 gr mozarella
250 gr roşii cherry
100 gr măsline
usturoi
oregano
ulei de măsline extra virgin
sare
busuioc proaspăt (ar fi ideal) sau uscat


Cum procedăm?
Întâi tăiem bagheta feliuţe potrivite pe lateral, pe care le prăjim pe fiecare parte ȋntr-o tigaie antiaderentă.



Observaţie
Reţeta spunea că feliile de pâine trebuie să prăjite ȋntr-o tigaie, idee care mi-a surâs pentru că se apropie de metoda tradiţională, c’est-à-dire pe plită. Dacă aveţi plită, puteţi să prăjiţi feliile pe plită, dacă nu folosiţi o tigaie antiaderentă. O ultimă variantă ar fi să le prăjiţi la cuptor, ȋntr-o tavă, ȋntorcându-le la fiecare câteva minute.

Apoi feliem mozarella şi o tăiem cubuleţe potrivite. 


Procedăm la fel şi cu roşiile şi măslinele. Le punem toate ȋntr-un bol, adăugăm sare, oregano, ulei de măsline şi busuioc şi amestecăm uşor. 


Când feliuţele sunt gata, le dăm cu usturoi şi punem o lingură de toping deasupra. 


Mai presărăm puţin oregano şi un firicel de ulei de măsline şi sunt gata de servit :) 



Combinaţia aceasta e extrem de gustoasă, iar bruschettele pot fi servite atât aşa, cât şi ȋncălzite puţin la cuptor, până se topeşte mozarella. Noi am ȋncercat ambele variante şi ne-au plăcut enorm. 



Sper că v-au plăcut bruschettele noastre. Poftă bună :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu