duminică, 29 ianuarie 2012

Mere caramelizate

Imi face deosebita placere sa postez prima mea reteta! Si cum mi-am dorit sa fie ceva foarte gustos si aromat, va prezint cu mare drag merele caramelizate! Am observat inca din America acest desert, sub diferite forme si decorat cu de toate si m-am gandit ca ar fi o idee buna sa le fac eu acasa. Desi as fi putut foarte bine sa fac un sirop caramel de casa, am vrut ca prima reteta de mere caramelizate sa fie dupa o reteta americana. Nici nu se putea mai simplu!

Ingrediente
100 g caramele
3 mere
3 linguri de lapte

 

Cum procedam?

 Intai punem la foc, intr-o craticioara de sacrificiu, caramelele si laptele. Amestecam continuu pana obtinem o crema omogena, fara urme de caramele.


Aranjam masa de lucru si incepem sa invelim merele in caramel. Atentie: caramelul se intareste foarte repede. Ca sa ii mentinem consistenta dorita, avem doua variante: ori il punem pe foc cand devinde foarte gros, ori mai punem niste lapte si amestecam. Daca puneti lapte, caramelul se va dilua putin si va fi mai lichid. Eu am folosit la primul mar caramelul conform retetei, apoi la celelalte l-am diluat.


Dupa ce am invelit frumusel marul in caramel, il tavalim repede in orice toping doriti, in cazul meu, niste cereale cu ciocolata. Desigur, puteti lasa merele si asa golase. Oricum vor fi la fel de gustoase.




Si gata! Avem merele caramelizate si invelite. Mai departe puteti sa le decorati cu putina ciocolata topita. Va asigur ca vor fi un deliciu! Va doresc spor la mere caramelizate si pofta buna :)

P.S.: Daca s-a intarit restul de caramel in craticioara si nu stiti cum sa-l indepartati, puneti craticioara la foc cu putina apa. Apa fierbinte va topi caramelul si va va fi mult mult usor sa curatati.

Un comentariu: