luni, 27 februarie 2012

Pariziene

M-am îndrăgosit de aluatul acesta! E absolut superb, elastic, aerat, pufos, extrem de uşor de lucrat şi taaaare gustos. Se poate face dulce sau sărat, sunt delicioase calde sau reci, ce mai, gustarea perfectă! Dar au un singur defect...se termină atât de repede :( Reţeta o am de pe arta culinară, de la Ellani, pe care o pup şi îi mulţumesc de mii de ori!

Ingrediente
500 g faină
250 ml kefir, lapte bătut, sana (orice iaurt acru)
150 ml ulei
11 g drojdie uscată sau 25 g drojdie proaspătă (eu folosesc
proaspătă)
1 linguriţă sare
1 lingură zahăr (dacă faceţi cu umplutură dulce, mai adăugaţi 2 linguri de zahăr şi mai scădeţi din sare)
1 ou + 1 gălbenuş pentru uns
seminţe de susan, mac etc. (opţional)


Cum procedăm?
Se amestecă kefirul (sau ce folosiţi) cu uleiul şi se încălzesc puţin. În cazul în care folosiţi drojdie praspătă, frecaţi-o într-un pahar cu zahărul şi cu 2 linguri de apă până se dizolvă, dacă folosiţi drojdie uscată, adăugaţi-o împreună cu făina. Peste kefir şi ulei se adaugă sarea, zahărul, oul şi făina amestecată cu drojdia uscată (sau amesecul de apă, drojdie proaspătă şi zahăr) şi frământăm până ne rezultă un aluat nelipicios şi pufos. 


Lăsăm la crescut într-un loc călduţ pentru aproximativ 30 minute. 


Apoi ne apucăm de format parizienele. La acest capitol eu nu stau prea bine, a se vedea pozele :)) Când am făcut pozele le făcusem pentru prima dată şi nu prea ştiam ce şi cum şi au ieşit cam diforme, dar asta nu le-a afectat gustul. Cere practică sau mâini bune :)) Se împarte aluatul în bucăţele egale ; mie mi-au ieşit 7 mai măricele. Se întinde un dreptunghi şi se pune umplutura la mijloc. După cum am spus, puteţi folosi atât umpluturi dulci (finetti, dulceaţă), cât şi sărate (salam, bacon, ceapă, brânză, ce vreţi voi). Eu le-am umplut cu finetti. Apoi tăiem fâşii într-o parte şi rulăm ca în poză. 


Le aşezăm într-o tavă cu hârtie de copt, le ungem cu gălbenuşul de ou, presărăm cu zahăr şi seminţe şi dăm la cuptorul preîncins la 180 până se fac aurii. 


Se savurează cu muuuultă poftă! :) Să ne fie de bine!




6 comentarii:

  1. Iar Ellani a ramas placut surprinsa sa-si vada nick-ul pe-aici si se bucura de mii de ori ca ti-a placut reteta! :)
    Paste fericit!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ellani, tu pup dulce! Iti multumesc mult :) Paste fericit si tie, alaturi de familie!

      Ștergere
  2. Da,da,Ellani a depistat si Cocostarul care arata numai buna de pus in lista de 'must do' :)
    E de apreciat faptul ca mentionezi sursele de inspiratie(atunci cand sunt),ceea ce nu toti o fac si respectiv reiese ca au imaginatie care produce si cate 20 retete pe zi.
    Un maaaaaaaaaaaaaare bravo pentru fair-play!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Noi am terminat Cocostar-ul foaaarte rapid, va vor placea sigur, mai ales daca sunteti amatori de cocos :)
      Mi se pare de bun-simt sa mentionez sursa, daca nu as face-o, as simti ca as fura. Un mare uraaa si de la mine pentru cei ce fac la fel :) Pupici!

      Ștergere
    2. excelenta reteta.Am incercato pe rapid si a iesit foarte bine.
      Astept o reteta in care sa nu asteptam sa dospeasca aluatul.

      Ștergere
  3. Am incercat reteta, dar mi se pare ca are mult prea mult ulei, ca ne a c am durut stomacul .coca e super recunosc.o sa mai incerc cu cantitate mai mica de ulei.

    RăspundețiȘtergere